6. mars 2007

Frisør ++

Ifølge gulesider.no er det 120 frisørsalonger i Trondheimsområdet. På studentrabatt.no og studenttorget.no er det listet opp til sammen 25 salonger som har en eller annen form for studentrabatt. Vanskelig, vanskelig...

For å begynne med begynnelsen, så var jeg etterhvert blitt så luta lei av håret mitt, og de tørre, flisete tuppene, at jeg endte opp med å klippe meg litt selv foran speilet. Selv om det ble ganske bra (når man har så mye fall som jeg har slipper man unna med det meste; det vises ikke om det er litt skjevt), hadde jeg lyst å få gjort noe mer, så jeg bestemte meg for å gå til frisøren. Derav tallene over.

Jeg endte opp på hos Frisør Point, den eneste som listet 20% studentrabatt som ikkevar lærlingeklipp. Ikke for å være frekk eller noe, men når jeg skal ha gjort noe mer enn bare å stusse det, foretrekker jeg en ferdig utdannet frisør. Så altså, Frisør Point. Frisøren min var en liten dame som het Linda (i følge kvitteringen:P), og vi kom godt utav det med hverandre - ikke en selvfølgelighet, har hatt min del utrolig kjipe frisørbesøk fordi frisøren var dårlig på small talk. I tillegg var hun koselig og real, og ikke sånn ekstremt merke-pusher som en del andre frisører. Da jeg spurte etter noen produkter fant hun frem en (relativt billig, faktisk) sjampo og en stylingkrem jeg hadde spurt etter, og sa at hvis jeg hadde butikk-balsam kunne jeg bare bruke den, for for fargen sin del var det sjampo som var viktig.

Så, altså, resultatet:


Ellers, da jeg kom hjem og skrev en beskjed som jeg rev av blokka, ble jeg overfalt av hjemlengsel:


Eller, i alle fall, lengsel etter de to sinnsyke bibelskolefolkene som okkuperte leiligheten vår:P

6 kommentarer:

Anonym sa...

du va så fine atte:)
-renate-

Siv Iren sa...

stilig på håret:)

kor ska dåkke hen då? og når? kor lenge?

Sigrid sa...

Gran Canaria - neste onsdag - ei vega:D:D:D:D:D:D:D

Eg glede meg så ein liden onge, vettu, vekk fra hekkans is å snø. Å som ein ekstra bonus: Nå begynne der å bli mildare her, å ting begynne å smelta, så kanskje e de heilt vekke når eg komme tebage? Futti de hadde våre heeeerligt....

...eg trur kanskje eg egentligt har spurt før, men ska dåkk på bryllupsreise egentligt?

Anette sa...

tihi:P

Siv Iren sa...

lucky you!! :)

ja eg glede meg bare te fellesferien - då e det to uge bryllupsreise te kypros!! :) JEEY! Så uansett kor ustabilt ver der e her- så vett eg ihvertfall at det blir sol ..og ikkje minst sammenhengande sol- på meg i sommar :D

Sigrid sa...

Stemme... De blir nok sweet, kan eg tenka meg... *sukk* ja, den så hadde hatt tid te å ha ferie i ferien...:P