23. februar 2008

Tennis??

Har sett 'Mannen som elsket Yngve' i dag, og selv om det er fristende, skal jeg ikke komme med noe referat, anmeldelse eller lignende. Jeg skal nøye meg med å si at den var utrolig god, og selv om enkelte scener var litt stive, var skuespillerprestasjonene jevnt over kjempebra. (Jeg skulle riktignok virkelig ønske at Jørgen Langhelle hadde hatt en større rolle, for han skinner virkelig på lerretet i enhver rolle.)

Ellers skal jeg simpelthen bare glede meg litt over den fantastiske stavangerskheten i denne filmen. For det er jammen lenge siden jeg har ledd så mye i en kinosal i ren fryd. Særlig er det hovedpersonen Jarle og hans bestekompis Helge som står for gullkornene, og jeg har samlet de som Jeanett og jeg lo aller mest av.


Helge: "Tennis? I frelseren Jesu Kristi navn, tennis? Har du fått AIDS, eller? (...) Skeptisk! Jæævli skeptisk!"

Jarle: "Me trenge jo ikkje bli narkomane nå i helgå."

Jarle: "Eg ska visa deg trekkoppdings eg."

Helge: "Klart de komme tog. De e jo sosialdemokratiet!"

1 kommentar:

Jeanett sa...

Hehe.. Me lo vel (som vanligt) høgast og best!?!!