1. april 2008

Jess:D

Da har jeg bestilt meg tog til Oslo til neste tirsdag for å besøke Noa (og hans mor og far, selvfølgelig), og gleder meg masse! Skal være der hele dagen, og ta nattog opp til Trh igjen, så hvis noen i Oslo har lyst å ta en kaffe eller noe litt utpå kvelden tirsdag hadde det vært kjempetrivelig!!

Har gjort ferdig diktanalyse, og skal snart (i morgen eller noe) begynne på den neste oppgaven, som skal inn mandag førstkommende. Her kan jeg velge i godbiter som "Forklar kva ein meiner med omgrepa valens og transitivitet i grammatisk samanheng, og vis korleis valens og transitivitet ytrar seg syntaktisk i setninga." og "Setninga 'Det regnar' blir brukt m.a. for direkte å informere ein eller annan om meteorologiske tilhøve i ytringsaugneblinken. Ytringa kan òg nyttast i andre samanhengar. Gjør kort greie for omgrepa setningsmeining og talaren si meining og diskuter forholdet mellom tekst og kontekst i eit kommunikasjonsteoretisk perspektiv. Bruk gjerne setninga over som illustrasjon på talaren si meining i ulike samanhengar." Jeg kunne forøvrig godt tenkt meg å ha som oppgave å påpeke feil, forbedringspotensial og generelt dårlig nynorsk i den siste oppgaveteksten der.

Etter oppgaveinnlevering og Oslotur er det klar for vårkonferanse med KrFU, som jeg gleder meg skrekkelig til. Har blitt litt få konferanser på meg de siste årene, og det er jo alltid veldig hyggelig å treffe KrFUere igjen! Jeg reiser alltid hjem fra konferanse oppfrisket og inspirert, og det trenger jeg virkelig denne gangen. Hører fra høyeste hold (vår ærede Catti) at det er mange påmeldte, og det er jo utrolig gøy!

Ellers skal jeg på jobb i morgen, og telle hvor mange ganger jeg hører en av følgende fraser (tall for i dag i parantes)
"Æ har så vanskelie fota sjø." (3)
"Æ har så brei en fot." (3)
"Æ skull hadd en lett spassersko." (11)
"Æ skull hadd en overgangssko te å bruk no uttover." (7)
"E itj'n her hainn mainnen som pleie ver her? Han bruke allti finn nå sko te mæ." (2)

2 kommentarer:

Marit sa...

For ikke å snakke om: Unnskyld, jobber du her? Det spørsmålet kommer alltid, selv om du har uniform...

Jeanett sa...

Hehe, kunder e någen fantastiske vesener... Kjenne igjen mange av di spørsmålene ja ;P Lykke te me statistikken din! (Sikkert kjekkere me praksis enn rekning..)

Å husk å foreviga prinsen då,så me andre som isje e tanter få se :)