6. april 2007

Hmm...

Jeg lover, jeg jobbet egentlig med teksten om Jesu dåp (Matt 3,13-17), og det var i ens ærend jeg begynte å poke rundt i GT, nærmere bestemt Salme 2.
Problemet er bare det at på motsatt side av Salme 2 er slutten av Job, og der står det: (Job 42, 15) "I hele landet fantes det ikke så vakre kvinner som døtrene til Job. Faren gav dem arverett sammen med brødrene" (Min utheving) Mine damer og herrer, Job var en pioner på likestillingsområdet!
Problemet er bare at jeg måtte jo fortelle noen om dette, og sendte melding til Marit (som selvfølgelig vet sånt fra før), som sendte melding tilbake om Job 40,10. "Se flodhesten, jeg har skapt både den og deg." Så begynte jeg å tenke litt, og kom fram til at det er ganske mye ganske dyp teologi i dette lille verset, som jeg egentlig kunne skrevet en laaang blogg om.
Problemet er bare at jeg har 1000 ord igjen å skrive om Jesu dåp, og 3-4000 ord om kristologi etterpå... *sukk*

Ingen kommentarer: