16. august 2006

Javell...o.O

Javell... Thomas Wilhelmsen linke te min anmeldelse av Impuls-CDen på gjenlyd.no! Haha, I win! Eg e kjempeseriøse! Å sånn! Elle någe! ...men de e litt kult fordeom... Å definitivt kult for Gjenlyd at folk begynne å veda om siå, ikkje minst sånne som Thomas. Ka nå enn "sånne som Thomas" sko bety...

Mitt nye uttrykk e for tiå: "Vold mot kvinner!" Ikkje spør, du vil ikkje veda...

Jobben va kjempetøffe, har eg forresten nevnt jobben? Haha, de e ganske løye... Ok, på mandag va eg å mor å far ude å handla, å eg spurte i diverse butikkar om di trengte folk, som selvfølgelig ingen gjorde. Ein skobutikk me går forbi har lapp i vindue: "Lørdagshjelp ønskes omgående." Eg inn der, vettu, seie at eg ikkje har CV elle någe me meg, men e sinnsykt interesserte. Hu ringe opp te sjefen, som komme ner å bare: "Hei, du vil jobba her?" Eg bare: "Ja, gjerna!" Så gjentar eg at eg ikkje har CV eller någe me meg, men kan komma innom me de.
Han: "Nei, nei, de e ittj de som står på pappiran som e de viktiaste, de e om du e hær når du ska å dem dær tingan!"
Eg: "...okay..."
Han: "Så du kannj jobb så mang lørdaga så muli?"
Eg: "Jepp, helst litt ittemiddaga å sånn og.."
Han: "Vi kannj sje ka vi får te. Kannj du komm på onsdagen?"
Eg: "...DENNE onsdagen?"
Han: "Ja."
Eg: ".....??? Eh. Ja?"
Han: "Fint, onsdag ti te fire."
*tar meg i hånnå*
Han: "Ja, ka hete du, forresten?"
Eg: "Sigrid Rege."
Han: "Ok. Onsdag, ti te fire. Hær e korte mitt å sånnj, så har du tellefonnommere å sånnj."
*han går opp for å spisa ferdig lunsjen sin*
Eg (te mor som prøve sko): "Eg trur eg nettopp fekk jobb."
Mor: "???????"

Haha, konge, jaffal. Jobb va kjekt, kjekke folk å masse kunda, å eg fikse egentligt dette ganske bra så langt. Ska på jobb igjen på lørdag, så be å kryss fingra å sånn!

Ellers har eg å Helge våre i lag i ett år i mårå, så de ska feiras me middag å litt sånn, trur eg, blir sikkert kjekt:)

Udenom de... Eg trenge fortsatt flerne spørsmål te Rudi, så fyr igang!=)

3 kommentarer:

Thomas Wilhelmsen sa...

Ja, eg lure litt på ka sånne som meg e eg og ;)

Når en først er inne på båser..Det er sikkert mange som har dannet seg et bilde av hvem Rudi er. Be ham beskrive seg selv. Da får han et originalt spørsmål. Tror han setter pris på det, midt blant alle spørsmålene om hva som skjer videre, hvilke forbilder han har og hva slags musikk han hører på ;)

Sigrid sa...

Sånne som deg... Sånn, ehm, litt kjente folk, liksom:P *føle iqen synka me ekstremt mange poeng* MEN, det eg meine e egentlig akkurat det: Folk som e "inni" musikk, som drive med musikk, å folk som e litt kjendisar. Eg vett ka du vil sei te det, men bare la de ver, du E de...

Meine du at spørsmålå våre e standard? Forstår IKKJE ka du snakke om

Thomas Wilhelmsen sa...

Jeg tror langt ifra det å være "kjendis" (eller rollemodell, om du vil) er noe negativt. Ikke er det akkurat noe nytt i Guds historie heller. Det som jeg derimot synes er viktig, er at disse forbildene ikke bare forblir forbilder man forbinder med en scene, men med livet som deles. Her har forbildene et ansvar. Akkurat som vi, som også ser opp til noen, har et ansvar for å se opp til livet de formidler, og ikke bare oppgaven, talentet eller tjenesten i seg selv.

Ellers er min erfaring at journalister er ganske ulike. Noen er opptatt av favorittbandet ditt, andre hva du mener om dypere spørsmål. Jeg kjenner f.eks. Rudi som en kjempe bra og reflektert kar, verdig å være et forbilde. Derfor kunne det i noen sammenhenger vært litt "mer" interessant hvordan han f.eks fremstilte sitt eget selvbilde..forstår?

Ellers takk for god anmeldelse, det er jo noe ekstra kynisk over det i den settingen. Så når vi får gode, ærlige tilbakemeldinger kjenner vi oss veldig ydmyke og takknemlige for at vi får bety noe positivt for andre. Så takk!